23 Aralık 2010 Perşembe

BİR BAŞARISIZLIK HİKAYESİ

Genelde başarı öykülerinden söz edip örnek kişiler saptamaya çalışıyoruz. Bu defa ben, öğrencilikle birlikte yürüttüğüm iş hayatımdaki başarısız bir satıştan bahsedip, kendi aldığım dersi sizlerle paylaşacağım.

Antalya da Toptan ve parakende cep telefonu aksesuarları satan bir dükkanda satış temsilcisi olarak çalışıyordum. Çalıştığım dükkan, müşterinin çok arayıp bulamadığı aksesuarları da bulundurmasıyla ünlüydü. Öyle ki artık rakip dükkanlar bile kendilerinin bulamayacakları bir aksesuar sorulduğunda As Teknik'e (çalıştığım dükkan) yönlendiriyordu. Ben de As teknikte de bulunmayan ürünleri bir şekilde bulmakla ün salmaya başlamıştım. Birgün yaşlı bir amca geldi ve Satış şefimize şunu söyledi;
 "Burda genç bir arkadaş varmış, bulunmayan aksesuarları buluyormuş." Satış şefimiz İbrahim abi direk beni göstererek diğer müşterilerle ilgilenmeye başladı. Yaşlı amca duyma probleminden dolayı, bluetooth'lu damla kulaklık istiyordu (cep telefonu için) fakat istediği ürününde markasını ve modelini bildirerek alternatiflerimi yok etmişti. Kendisinden birkaç gün müsade istedim ve cep numarasını aldım. Ürünü buldum. Yaşlı amcayı arayıp Randevü aldım. Ben ürünü İstanbul'dan getirtip çok ucuza temin etmiştim. Ürünün normal piyasa değerine kargo ücreti de ekleyerek yüksek karla sattım. Yaşlı amca çok memnun kalmıştı. Çünkü onun yerine ürünü ben aramıştım ve piyasa değeriyle aynı fiyata satmıştım.(işçilik için extra ücret eklememiştim) Buraya kadar herşey güzel, satış başarılı, taraflar memnun. Fakat satış sonrası destekte aynı başarıyı ve sabrı gösteremedim.

Yaşlı amca 2 gün sonra beni aramış kulaklık çalışmıyor demişti. Kendisiyle tekrar buluşup aslında kulaklığın çalıştığını, sadece eşleştirme bağlantısının telefondan kapatıldığını gösterdim. Yaşlı amca çok memnundu ve teşekkür edip ayrıldı. Ancak gel ki 2 gün sonra tekrar aradı ve "Evladım, yarım saatte bir telefon-kulaklık arasındaki bluetooth bağlantısı kesiliyor dedi" İşlerim çok yoğundu ve bende amcaya "Bunun sebeplerini araştırıp size tekrar döneyim" dedim. Yine amcadan kaynaklı bir hata olduğunu düşünüyordum ki öyleymiş. Tez canlı yaşlı amca birkaç saat sonra beni tekrar arayınca öfkelendim ve telefonu açmadım. Tekrar aradı, tekrar aradı cevap alamayınca mesaj attı. Tahmin edin mesajda ne yazıyordu.


"Evladım, sanırım şikayetlerimle canını çok sıktım. Sizi daha rahatsız etmeyeceğime söz veriyorum. kulaklıkta sorun yokmuş. Ben daha önceki kulaklığımın bağlantısını kaldırmadığım için telefon yarım saat sonra eski kulaklığımın bağlantısını arıyormuş. Yani hata bendeydi, düzelttim artık sorun yok. Bunu söylemek için aramıştım ben"

Mesajı okuduktan sonra beynimden aşağı kaynar sular döküldü. Biraz sabırlı olup o telefonu açsaydım eğer mutlu haberi alacak ve birdahaki ihtiyacı için müşterimi rakiplerime yönlendirmiş olmayacaktım. Müşteri sadakati adına çok büyük bir hata yapmıştım. Teknoloji meraklısı Yaşlı amca o günden sonra beni hiç aramadı, dükkana da uğramadı.
Bünyamin Kapıcıoğlu
www.tips-fb.com

0 yorum:

Yorum Gönder