26 Aralık 2010 Pazar

Asla Müşteriye Hayal Kırıklığı Yaşatma!

Yine otobüs yolculuklarımdan birinde, molada "Başarı Öyküleri" başlıklı kitabı gördüm. Zamanım kısıtlı olduğu için kurcalama şansım yoktu ve arka yüzünde açıklama olmadığı için "şansıma" diyerek satın aldım. Otobüste okumaya başladım, okudukça sinirleniyordum. Çünkü kitap çoğunlukla kurgusal hikayelere yer vermişti. Aslında ben yaşanmışlıklardan, başarılı iş adamlarından, firmalardan bahsedeceğini düşünerek almıştım. Seçeneğim olmadığı için eleştire eleştire yarısına kadar okudum. Daha fazla tahammül edemeyip, "bu ne biçim kitapmış be! hikaye kitabı okusam daha iyi" diyerek kitabı bir kenara koydum. Sonraki günlerde gerçek yaşanmışlıkları anlatan ve gerçek ticaret yöntemlerini içeren birçok kitap okudum ve okuduğum dönem içersinde doyum noktasına ulaşınca şöyle bir kurcaladım eski kitaplarımı. Epey zaman önce beğenmeyip kenara attığım "Başarı öyküleri" başlıklı kitabı alıp

içeriğine birdaha göz atayım dedim. Bu göz atma 75 sayfayı okumakla sonuçlandı. Tabi devamını da okuyacaktım ama ben 75 sayfa sonra sadece göz atmak için açtığımı hatırladım. O an anladım ki zamanında kitabı alırken beklentilerimin farklı olması, okurken hayal kırıklığına uğratmıştı beni. Bu yüzden de nekadar başarılı bir kitap da olsa onu olumsuz eleştirmiş, hiç beğenmemiştim. Fakat şimdi gerçekcilikten öte birazda kurgusal hikayelerden ders çıkarma ihtiyacı belirdiğinde kitaba hayran kaldığımı farkettim.

Şimdi bu anımı, satışa uyarlarsak şunu çok net görebiliriz: Eğer müşterinin ihtiyacını, beklentilerini doğru tespit edememişsek, sattığımız ürün/hizmet nekadar kaliteli, donanımlı da olsa müşteri için hiçbir değeri olmayacaktır. Müşterilerin tam olarak neye ihtiyacı olduğunu iyi anlamak için alıcılarımızı açık tutmalı ve dikkatimizi konuya vermeliyiz. Yardımcı sorular sorarak isteklerini netleştirebiliriz.
Bünyamin Kapıcıoğlu
www.tips-fb.com

1 yorum:

  1. Dikkat.

    Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
    faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

    Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun.
    Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com)

    Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor

    (1) Tam adi: ....................
    (2) Kredi Tutari: ...............
    (3) Kredi Süre: ..............
    Dogum (4) Tarih: .................
    (5) Cinsiyet: .........................
    (6) Medeni Hali: ...............
    (7) Ülke:
    (8) Devlet: .....................
    (9) Ev adresi: .........
    (10) Ofis adresi: .........
    Kredinin (11) Amaç:
    (12) E-posta adresi:
    (13) Telefon numarasi: ...........
    (14) Faks numarasi: .............

    Bay Web Luis

    YanıtlaSil